piątek, 15 lutego 2019

Miesiąc Fotografii w Bratysławie

Przegląd portfolio


28 Miesiąc Fotografii w Bratysławie. Przegląd portfolio w Kafe Berlinka w Bratysławie. fot. Łukasz Cyrus, 2018.
Przegląd portfolio w Kafe Berlinka w Bratysławie.
fot. Łukasz Cyrus, 2018.
Posty o Bratysławie, które opublikuję w tym tygodniu są wynikiem wycieczki, którą odbyłem jesienią 2018 roku za sprawą zaproszenia na przegląd portfolio artystycznego podczas 28 Miesiąca Fotografii w Bratysławie. Pisałem o tym w poście Fotografia odklejona w Bratysławie.

Muszę przyznać, że impreza robi wrażenie. Pierwszy raz widziałem takie tłumy ludzi na wystawach fotograficznych. Niektórych nie sposób było zobaczyć podczas wernisażu z powodu tłoku. Za to atmosfera podczas tego święta rekompensowała wszelkie niedogodności. Na uwagę też zasługuje liczba wystaw, która może przyprawić o zawrót głowy. Ciekawe są też miejsca wystaw. Za sprawą mapki i szybkich spacerów od wystawy do wystawy można poznać stolicę Słowacji od kuchni.

Dla mnie kluczowym momentem był przegląd portfolio, na który zostałem zaproszony. Jest to bardzo wartościowe wydarzenie. Można skonfrontować swoje pomysły i prace z innymi twórcami z całego świata i co ważniejsze, porozmawiać na ich temat z krytykami z branży podczas prywatnych rozmów. Wsłuchiwałem się pilnie w uwagi, by potem długo je analizować. Najbardziej cenię sobie możliwość przeprowadzenia mocno przedłużonych rozmów z dwojgiem krytyków z Polski - Krzysztofem Jureckim i Michałem Łuczakiem. Ich dogłębna analiza moich prac pomogła mi dostrzec i zrozumieć słabe strony portfolio.

Łukasz Cyrus, 2019