wtorek, 18 września 2018

"Autoportret" w kolekcji LensCulture

LensCulture publikuje fotografię odklejoną


Wpływowy, międzynarodowy portal fotograficzny LensCulture opublikował mój cykl fotograficzny pt. "Autoportret"

Wiosną tego roku zgłosiłem "Autoportret" do konkursu organizowanego przez LensCulture. Moją główną motywacją do udziału w tym gigantycznym konkursie była obietnica otrzymania pisemnego przeglądu zgłoszenia konkursowego. Byłem bardzo ciekaw odbioru tego zestawu przez osoby z nieco odmiennego kręgu kulturowego. Opinia kuratora w dużej mierze okazała się pozytywna, co było bardzo wzruszającym doświadczeniem. Emocje jednak sięgnęły zenitu, kiedy kilka dni później otrzymałem propozycję publikacji portfolio na łamach LensCulture. Jestem bardzo szczęśliwy z tego osiągnięcia.

"Autoportret" to cykl fotografii odklejonej, w którym tryptyki zbudowane z minimalistycznych obrazów miasta stają się metaforycznym obrazem autora. Język obrazów oparty jest o zbiór symboli, wśród których najsilniejsze to czerń, biel, kontrast, gwałtowność formy i struktura. Fotografia odklejona funkcjonująca jako autoportret jest moim autorskim konceptem, który rozwijam konsekwentnie od 2016 roku.

"Autoportret" jest cyklem zamkniętym i stanowi fragment większego zbioru fotografii pt. "Fotografia odklejona".

Łukasz Cyrus, 2018


LensCulture publikuje "Autoportret" - cykl fotografii odklejonej Łukasza Cyrusa. "Autoportret", fotografia odklejona, fot. Łukasz Cyrus
"Autoportret", fotografia odklejona, fot. Łukasz Cyrus