czwartek, 14 listopada 2019

Fotografia odklejona w Kopenhadze

Centrum Fotografii w Kopenhadze publikuje esej "Z kodu powstałeś, w kod się obrócisz"


"Ruch odbywa się w ciszy", powiedział mi pewnego razu profesor Jakub Byrczek. Ważne to słowa i doskonale oddają istotę pracy, którą z oddaniem wykonujemy zmierzając w wybranym przez siebie kierunku.

Od czterech lat, każdego dnia rozmyślam nad ideą Fotografii odklejonej, która zrodziła się w mojej głowie w wyniku trwającej już dwie dekady fascynacji fotografią. Te dwadzieścia lat wypełnione było poszukiwaniem i fotografowaniem. Efektem są myśli, które czasem notuję.

Jedną z zanotowanych myśli jest ta, którą nazwałem "Z kodu powstałeś, w kod się obrócisz". Myśl ta nie pozwoliła mi zasnąć kilka nocy, bo trudno było mi ją zrozumieć, przeniknąć. Zapisywałem fragmenty, żeby w małych kawałkach łatwiej ją strawić. W końcu powstał spójny tekst, który był efektem moich bezsennych nocy. Połączony z obrazami, ilustruje moje rozważania na temat fotografii cyfrowej i konsekwencji jej używania.

Tekst ten doczekał się wyróżnienia w Konkursie CYBERFOTO 2019, a w konsekwencji zainteresował kilka osób. Dziś płyną do mnie wieści z odległej Danii, że przetłumaczony na język angielski esej trafił na strony bloga Centrum Fotografii w Kopenhadze. Wieści jak ta, to takie małe pralinki, słodkie chwile przerwy w codziennej pracy, które sprawiają, że miło się robi człowiekowi na sercu.

Jestem bardzo poruszony tym wielkim wyróżnieniem.

"Z kodu powstałeś, w kod się obrócisz" na blogu Centrum Fotografii w Kopenhadze.

Łukasz Cyrus, 2019

Fotografia odklejona w Kopenhadze - Centrum Fotografii w Kopenhadze publikuje esej "Z kodu powstałeś, w kod się obrócisz". fot. Łukasz Cyrus, 2019.
"Wszystko jest możliwe". fot. Łukasz Cyrus, 2018.